BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 9, 2011

Lesen Siri Pagi..

ok first day amek lesen, dah jadi byk disaster.. sblm p, abg yg kena pick aku tu dah lambat.. ble die datang, die soh aku tkr pkai kasut.. uu, slipar ni baru beli kot, dah kena tukar pkai kasut burok, ok lah xde la buruk sgt, br berusia beberapa taun je kasut tu..

so ble aku p tukar kasut, jadi lambat berdouble2 la kan.. sblm p tu sempat la tgk geng2 roti impit ayamazz muni sken n achik bersiap2 tuk niaga.. terharu tul tgk semangat masing2, aku ni bile la nak ade masa depan cam dieorg ni.. huhu..
 
pastu abg yang unknown namanye tu bwk la aku p kolej serumpun tuk pick sorang lagi dak yg nak amek lesen tuh.. sblm sampai smpt la borak2 bg menceriakan suasana sunyi dlm keta tu. "abg, pas p kelas 5 jam ni ditambah ngan lulus ujian komputer tu trs dpt L ke?" aku tnye sbb mmg bodo2 xtau, bkn saje2 wat bodo..

"xlah dik, klu lulus kena p kls 6jam lak.." dalam ati aku dah kutuk2 dah sistem perlesenan ni.. nape la byk sgt kelasnye.. boleh demam kebah pastu demam balik.. "yg abg nak amek ni dak laki ke pompuan?"...... sunyi kejap.. "pompuan" owh dem camne aku nak wat2 friendly kat pompuan ni... (macam la klu laki aku leh jadi auto friendly kan, sama jek!!) 

ok2 wat muke cool..  then dah sampai dtg la pompuan tu.. alamak skemanye pkai kasut pkai suar sukan.. apakah.. haha.. cukup kutuk, naik keta trs p ke bangi.. smpai2 org dah xde, sume masuk kelas dah.. Noren (kwn kolej serumpun tadi) pun p kat kaunter.. "KPP?" aah k terus daftar.. aku yg xtau pun ape KPP tu bratur je la blakang Noren.. mmg bengap gle la weh.. mati kutu cam bayi yg baru dilahirkan.. suci gtu..

dah settel masuk la kls.. ceh tu la bahana dtg lambat.. dah sume tabiat org malaysia kan klu datang awal msti penuhkan blakang dulu.. so aku kena la duk dpn skali... terbaik level suci aku bertambah lagi.. huhu.. tp kls xmula lagi.. ade la delay dlm 30minit gara2 ade calon yg bengap salah masuk kls.. aku cam bangga gak la at leaast aku bengap tapi aku masuk kls yg betul.. haha.. 

skali kire terlebih org.. so cikgu terpaksa la baca ic sorang2 tuk tapis mane2 calon yg salah masuk kls tu.. lama weh sume 46... dah filter2 tinggal 42 calon.. hmm kurang sorang lak.. aku cam pelik gak sistem apekah ini sampai makan masa lama2 tuk penuhkan kls je.. sistem copy paste dari bangla ke?  disaster2..

smgt tuk dgr ceramah dah berkurang sket gara2 bosan tunggu. ah p toilet dulu lah wow kagumnye dgn toilet ni mmg xkan lemas sesak nafas sbb ade tingkap terbuka luas klu malam senang2 je antu penanggal nak skodeng..  sbb siang hari aku pun kencing je la, xdanye org nak skodeng siang2 ari.. masuk kls, dah cikgu dah start kelas, siap dah tulis nama die kat papan putih..

br je start 1 slide, ttibe dgn beznye elektrik putus.. haha ni gimik ke ape ni ke mmg trick nak kurangkan bil elektrik..emm mybe kejap je kot.. mmg kejap la klu kita duk dpn pc main farmville ngan city ville kan.. mmg 2jam xrasa ape la.. ni dua jam dgr ceramah tanpa ekon ngan slide show mmg aaaaaaaa.... ngantok! nasib baik aku ade halls beli dari guc td.. RM1.20 perisa masam2..

ok dah xngantok, toleh blakang sian org2 blakang kipas2 sbb panas.. "tu la korang, xnak duk dpn, dpn ni dkt ngan pintu angin masuk bezzz..." sbb aku pemalu, ayat tu aku simpan dalam ati je..
hehe ade hikmah kot duk depan.. :)

pastu aku lapar.. sbb bosan jadi terus lapo.. cikgu kata 12.45 kita rehat, bile elektrik dengar terus die jeles terus die jadi hidup.. "cikgu rehat pukul 1.30 ye" org kat kaunter call cikgu bgtau camtu.. dak pompuan yang berSAIZ  dah wat chaos kat blakang protes nak makan awal.. haha ko SAIZ tp ko xda kuasa.. so kls diteruskan.. 

dah last2 ni aku cam xtumpu sgt dah sbb td dah set sampai 12.45 je otak leh bagi can kat cikgu..tup tup skrg dah kuar masa makan.. 30 minit je.. mmg kena amek makanan makan tanpa basuh tangan pastu masuk balik kelas juga tanpa basuh tangan, tu je yg sempat..makan sambil duduk pun xsempat.. haha tpu2..

 sbb skrg lembu dah nak pupus, jadi aku makan daging ngan tempe ngan air dah rm5.80.. tempe import dari johor agaknye tuk memastikan kualiti para palanggan (kami bukan pelanggan kami palang-gan je..)... cam cib!